Asertivnost 2018-08-26T19:04:17+02:00

 Asertivnost

Dolaskom u učenički dom učenici se susreće s mnogobrojnim promjenama i izazovima. Nova škola, novi ljudi, nova okolina, samo su neke od tih promjena kojima se moraju prilagoditi.

       U tom procesu prilagođavanja veliku ulogu ima učenički dom kao odgojno-obrazovna ustanova u kojoj će učenici boraviti naredne 3 ili 4 godine. Učenički dom namijenjen je učenicima koji se školuju izvan svog mjesta boravka, a svojim programima smještaja i prehrane, kreativnim radionicama, slobodnim aktivnostima, izletima i sl. pomaže učenicima u procesu socijalizacije i adaptacije. Većina učenika osjeća se nesigurno i pomalo zbunjeno, ali uz adekvatnu psihološko-pedagošku pomoć odgajatelja i stručnih osoba doma, kao i ostalih djelatnika, razvijaju drugačije i zrelije poglede na život i odrastanje. Upravo odgajatelji trebaju voditi brigu o čuvanju i unapređenju zdravlja, kognitivnom, socio-emocionalnom i kreativnom razvoju učenika, a osim izravne brige o učenicima, odgajatelji također surađuju s roditeljima i školom te potiču i usmjeravaju učenike na uspješno završavanje školovanja. U učeničkom domu provode se programi individualnog i grupnog rada u kojima učenici mogu pokazati svoje ideje, stavove i razvijati sposobnost kritičkog promišljanja što pridonosi procesu socijalizacije.

             Učenički dom vodi brigu i neprekidnu skrb za svoje učenike te im pomaže da sazriju u samopouzdane i kompletne mlade osobe s jasnim pogledima na život.

U svim tim procesima učenici ponekad ulaze u konfliktne situacije iz kojih ne mogu tako lako izaći bez pomoći odgajatelja. Na žalost, djeca često u dom dolaze s netolerantnim stavovima, ponekad s visokim dozama agresivnosti ali i s jakim uvjerenjima gdje se ne uvažavaju tuđa mišljenja.

U radionicama o asertivnosti pokušavamo dobiti uspješnu grupnu interakciju.  Uz korištenje PowerPoint prezentacije s kružnom komunikacijom sudionici dijele svoja iskustva. U ovoj je radionici bitno shvatiti proces u komunikaciji nakon čega se lakše dolazi do ishoda  ili rezultata procesa. Tijekom procesa podjednako se apelira na osjetilne, emocionalne i moralne, a ne samo intelektualne funkcije sudionika. Ono u čemu je pravi edukacijski doprinos ovog načina rada je cjelovit osobni rast i razvoj uz usvajanje asertivne komunikacije kao jedine moguće i ispravne komunikacije. To pokušavamo postići igrom uloga a poslije, kroz analizu stanja, dolazimo do jedinog mogućeg načina komunikacije koja će zadovoljiti obje sukobljene strane.

Od izuzetne važnosti za realizaciju procesa asertivnosti jest i postupak provedbe slušanja kao dio komunikacijskih vještina. Važno se sjetiti jedne latinske poslovice koja kaže da je razlog zbog kojeg imamo dva uha, a samo jedna usta taj da bismo mogli više slušati, a manje govoriti. Zbog spomenutih razloga neizmjerno je važno usvojiti učinkovite načine komunikacije bez opstrukcija. Izbjegavati selektivno ili lažno slušanje i ići  do željenih ishoda, a da pritom činimo nikakvu ili koliko je god to moguće što minimalniju štetu drugoj strani, nema nikakvu alternativu. Jednu asertivnu komunikaciju možemo stoga smatrati najvažnijim faktorom u održavanju mentalnog zdravlja i mentalne higijene svih nas.

Osim verbalne, tu su i različiti oblici neverbalne komunikacije (pokret, mimika, gluma itd), a izvedba ovog programa putem pedagoške radionice zasniva se na koncepciji iskustvenog i cjelovitog učenja o asertivnoj komunikaciji. Iskustveno učenje podrazumijeva kreiranje situacija u kojima sudionik doživljava određene sadržaje metodom ˝vlastite kože˝.

U netolerantnom svijetu sve je jača potreba za treninzima asertivnosti i odlučnog reagiranja. Učenje asertivnih prava i sličnih tehnika trebalo bi, u kratkom vremenskom.

Periodu, poboljšati ljudsko samopoštovanje i spremnost na odlučno izražavanje svojih prava i želja, uz uvažavanje tuđeg mišljenja.

Upravo iz tih razloga, pokušavamo naučiti učenike sposobnosti izražavanja vlastitih pozitivnih i negativnih misli i osjećaja, na neagresivan način i bez kršenja prava drugih osoba. Ponekad je to jako teško jer učenici imaju već izgrađene stavove koji su bazirani na nekakvim drugim principima, ali ubrzo svi shvatimo da je ovaj asertivni način jedini ispravan za rješavanje svih sukoba. Ovim putem poboljšava se komunikacija učenika prema svim sudionicima doma.

                                                                                                                                                                                          Odgajatelj:    Staniša Žarković

Unaprijedili smo politiku privatnosti i korištenja takozvanih kolačića (engl. cookies), u skladu s novom EU regulativom. Kolačiće koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez kolačića. Daljnjim korištenjem ove web stranice pristajete na korištenje kolačića.

Privacy Settings saved!
Postavke privatnosti

Kada posjetite bilo koju web stranicu, ona može pohraniti ili dohvatiti podatke u vašem pregledniku, uglavnom u obliku kolačića (engl. cookies). Kontrolirajte svoje osobne kolačiće ovdje.

These cookies allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site.

Prikupljamo tehničke podatke o uređajima s kojima se pristupa našoj web stranici, IP adresu, tvoj operativni sustav, naziv preglednika. Riječ je o tehničkim podacima o posjetiteljima koji ne odaju osobne podatke, a služe nam za praćenje statistike posjećenosti web stranice, te unaprjeđenja iste za prikaz i funkcioniranje iste na određenim uređajima, platformama…
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services